Immari(あいまり)プライバシーポリシー

Immari(あいまり)(以下,「当社」といいます。)は,本ウェブサイト上で提供するサービス(以下,「本サービス」といいます。)における,ユーザーの個人情報の取扱いについて,以下のとおりプライバシーポリシー(以下,「本ポリシー」といいます。)を定めます。

第1条(個人情報)

「個人情報」とは,個人情報保護法にいう「個人情報」を指すものとし,生存する個人に関する情報であって,当該情報に含まれる氏名,生年月日,住所,電話番号,連絡先その他の記述等により特定の個人を識別できる情報及び容貌,指紋,声紋にかかるデータ,及び健康保険証の保険者番号などの当該情報単体から特定の個人を識別できる情報(個人識別情報)を指します。

第2条(個人情報の収集方法)

当社は,ユーザーが利用登録をする際に氏名,生年月日,住所,電話番号,メールアドレス,銀行口座番号,クレジットカード番号,運転免許証番号などの個人情報をお尋ねすることがあります。また,ユーザーと提携先などとの間でなされたユーザーの個人情報を含む取引記録や決済に関する情報を,当社の提携先(情報提供元,広告主,広告配信先などを含みます。以下,「提携先」といいます。)などから収集することがあります。

第3条(個人情報を収集・利用する目的)

当社が個人情報を収集・利用する目的は,以下のとおりです。

  1. 当社サービスである結婚相談所事業においてユーザーの本人確認と結婚相手候補者を紹介するため
  2. ユーザーからのお問い合わせに回答するため(本人確認を行うことを含む)
  3. ユーザーが利用中のサービスの新機能,更新情報,キャンペーン等及び当社が提供する他のサービスの案内のメールを送付するため
  4. メンテナンス,重要なお知らせなど必要に応じたご連絡のため
  5. 利用規約に違反したユーザーや,不正・不当な目的でサービスを利用しようとするユーザーの特定をし,ご利用をお断りするため
  6. ユーザーにご自身の登録情報の閲覧や変更,削除,ご利用状況の閲覧を行っていただくため
  7. 有料サービスにおいて,ユーザーに利用料金を請求するため
  8. 上記の利用目的に付随する目的

第4条(利用目的の変更)

  1. 当社は,利用目的が変更前と関連性を有すると合理的に認められる場合に限り,個人情報の利用目的を変更するものとします。
  2. 利用目的の変更を行った場合には,変更後の目的について,当社所定の方法により,ユーザーに通知し,または本ウェブサイト上に公表するものとします。

第5条(個人情報の第三者提供)

  1. 当社は,次に掲げる場合を除いて,あらかじめユーザーの同意を得ることなく,第三者に個人情報を提供することはありません。ただし,個人情報保護法その他の法令で認められる場合を除きます。
    1. 人の生命,身体または財産の保護のために必要がある場合であって,本人の同意を得ることが困難であるとき
    2. 公衆衛生の向上または児童の健全な育成の推進のために特に必要がある場合であって,本人の同意を得ることが困難であるとき
    3. 国の機関もしくは地方公共団体またはその委託を受けた者が法令の定める事務を遂行することに対して協力する必要がある場合であって,本人の同意を得ることにより当該事務の遂行に支障を及ぼすおそれがあるとき
    4. 予め次の事項を告知あるいは公表し,かつ当社が個人情報保護委員会に届出をしたとき
      1. 利用目的に第三者への提供を含むこと
      2. 第三者に提供されるデータの項目
      3. 第三者への提供の手段または方法
      4. 本人の求めに応じて個人情報の第三者への提供を停止すること
      5. 本人の求めを受け付ける方法
  2. 前項の定めにかかわらず,次に掲げる場合には,当該情報の提供先は第三者に該当しないものとします。
    1. 当社が利用目的の達成に必要な範囲内において個人情報の取扱いの全部または一部を委託する場合
    2. 合併その他の事由による事業の承継に伴って個人情報が提供される場合
    3. 個人情報を特定の者との間で共同して利用する場合であって,その旨並びに共同して利用される個人情報の項目,共同して利用する者の範囲,利用する者の利用目的および当該個人情報の管理について責任を有する者の氏名または名称について,あらかじめ本人に通知し,または本人が容易に知り得る状態に置いた場合

第6条(個人情報の開示)

  1. 当社は,本人から個人情報の開示を求められたときは,本人に対し,遅滞なくこれを開示します。ただし,開示することにより次のいずれかに該当する場合は,その全部または一部を開示しないこともあり,開示しない決定をした場合には,その旨を遅滞なく通知します。なお,個人情報の開示に際しては,1件あたり1,000円の手数料を申し受けます。
    1. 本人または第三者の生命,身体,財産その他の権利利益を害するおそれがある場合
    2. 当社の業務の適正な実施に著しい支障を及ぼすおそれがある場合
    3. その他法令に違反することとなる場合
  2. 前項の定めにかかわらず,履歴情報および特性情報などの個人情報以外の情報については,原則として開示いたしません。

第7条(個人情報の訂正および削除)

  1. ユーザーは,当社の保有する自己の個人情報が誤った情報である場合には,当社が定める手続きにより,当社に対して個人情報の訂正,追加または削除(以下,「訂正等」といいます。)を請求することができます。
  2. 当社は,ユーザーから前項の請求を受けてその請求に応じる必要があると判断した場合には,遅滞なく,当該個人情報の訂正等を行うものとします。
  3. 当社は,前項の規定に基づき訂正等を行った場合,または訂正等を行わない旨の決定をしたときは遅滞なく,これをユーザーに通知します。

第8条(個人情報の利用停止等)

  1. 当社は,本人から,個人情報が,利用目的の範囲を超えて取り扱われているという理由,または不正の手段により取得されたものであるという理由により,その利用の停止または消去(以下,「利用停止等」といいます。)を求められた場合には,遅滞なく必要な調査を行います。
  2. 前項の調査結果に基づき,その請求に応じる必要があると判断した場合には,遅滞なく,当該個人情報の利用停止等を行います。
  3. 当社は,前項の規定に基づき利用停止等を行った場合,または利用停止等を行わない旨の決定をしたときは,遅滞なく,これをユーザーに通知します。
  4. 前2項にかかわらず,利用停止等に多額の費用を有する場合その他利用停止等を行うことが困難な場合であって,ユーザーの権利利益を保護するために必要なこれに代わるべき措置をとれる場合は,この代替策を講じるものとします。

第9条(プライバシーポリシーの変更)

  1. 本ポリシーの内容は,法令その他本ポリシーに別段の定めのある事項を除いて,ユーザーに通知することなく,変更することができるものとします。
  2. 当社が別途定める場合を除いて,変更後のプライバシーポリシーは,本ウェブサイトに掲載したときから効力を生じるものとします。

第10条(お問い合わせ窓口)

本ポリシーに関するお問い合わせは,下記の窓口までお願いいたします。


担当部署:Immari(あいまり) サポート係
Eメールアドレス:support@immari.jp

第11条(SSLセキュリティについて)

当社のウェブサイトでは,ユーザーの個人情報を安全に送受信するためにSSL(Secure Socket Layer)による暗号化通信を利用しています。これにより,ユーザーが入力した個人情報が第三者に傍受・改ざんされることを防止します。ただし,ユーザーのインターネット環境により,SSLが利用できない場合があります。

第12条(Cookieについて)

当社のウェブサイトでは,ユーザーの利便性向上やアクセス状況の分析のためにCookieを使用することがあります。Cookieとは,ウェブサイトを利用した際にユーザーのブラウザに保存される小さなファイルです。Cookieを通じて収集する情報には,個人を特定できる情報は含まれません。
ユーザーはブラウザの設定によりCookieの受け取りを拒否することができますが,その場合,一部のサービスが正常にご利用いただけないことがあります。

Privacy Policy

Immari (“we,” “our,” or “the Company”) establishes the following Privacy Policy (“this Policy”) regarding the handling of users’ personal information in connection with the services provided on this website (“the Services”).


Article 1 (Definition of Personal Information)

“Personal Information” means information about a living individual that can identify a specific person, as defined under the Act on the Protection of Personal Information of Japan. This includes information such as name, date of birth, address, telephone number, contact details, and other descriptions that can identify a specific individual, as well as data related to appearance, fingerprints, voiceprints, and insurer numbers on health insurance cards, which can identify a specific individual on their own (Personal Identifiable Information).


Article 2 (Methods of Collecting Personal Information)

We may ask users to provide personal information such as name, date of birth, address, telephone number, email address, bank account number, credit card number, and driver’s license number when registering to use our Services.
In addition, we may collect transaction records and payment-related information containing users’ personal information from our business partners (“Partners”), including information providers, advertisers, and ad distribution partners.


Article 3 (Purpose of Collecting and Using Personal Information)

We collect and use personal information for the following purposes:

  • To verify the identity of users and introduce potential marriage partners in connection with our marriage consultation services
  • To respond to user inquiries (including identity verification)
  • To send emails regarding new features, updates, campaigns, and other services we provide
  • To contact users as necessary for maintenance, important notices, and other relevant matters
  • To identify users who violate our Terms of Service or attempt to use our Services for fraudulent or improper purposes, and to refuse their use of the Services
  • To allow users to view, modify, or delete their registered information and usage status
  • To bill users for paid services
  • For purposes incidental to the above

Article 4 (Changes to the Purpose of Use)

We may change the purpose of use of personal information only if it is reasonably deemed to be related to the purpose before the change.
In the event of a change in the purpose of use, we will notify users by our prescribed method or publicly announce it on this website.


Article 5 (Provision of Personal Information to Third Parties)

We will not provide personal information to third parties without the prior consent of users, except in the following cases or as permitted by the Act on the Protection of Personal Information or other laws and regulations:

  • When it is necessary for the protection of human life, body, or property, and obtaining the user’s consent is difficult
  • When it is particularly necessary for improving public health or promoting the sound growth of children, and obtaining the user’s consent is difficult
  • When it is necessary to cooperate with a national institution, local government, or a person entrusted by them in executing affairs prescribed by law, and obtaining the user’s consent may hinder the execution of such affairs
  • When the following matters have been notified or announced in advance, and the Company has filed a report with the Personal Information Protection Commission:
    • Inclusion of provision to third parties in the purpose of use
    • Items of data to be provided to third parties
    • Means or methods of providing to third parties
    • That the provision of personal information to third parties will cease upon the user’s request
    • Methods of accepting the user’s request

Notwithstanding the above, in the following cases, the recipient of information is not considered a third party:

  • When all or part of the handling of personal information is outsourced within the scope necessary to achieve the purpose of use
  • When personal information is provided due to business succession through a merger or other reasons
  • When personal information is used jointly with a specific party, and the user has been notified in advance or placed in a state where the user can easily know the details, including the items of personal information jointly used, the scope of joint users, the purpose of use, and the name or title of the person responsible for managing the personal information

Article 6 (Disclosure of Personal Information)

When a user requests disclosure of their personal information, we will promptly disclose it to the user. However, we may withhold disclosure in whole or in part if disclosure falls under any of the following, and if we decide not to disclose, we will notify the user promptly. A handling fee of 1,000 yen per request will be charged for disclosure.

  • If there is a risk of harming the life, body, property, or other rights and interests of the user or a third party
  • If there is a risk of significant hindrance to the proper execution of our business
  • If it would result in a violation of other laws and regulations

Notwithstanding the above, in principle, we will not disclose non-personal information such as history information and characteristic information.


Article 7 (Correction and Deletion of Personal Information)

If a user finds that the personal information we hold about them is incorrect, they may request correction, addition, or deletion (“Correction, etc.”) in accordance with our prescribed procedures.
If we deem it necessary to respond to such a request, we will promptly make the Correction, etc.
When we make such a Correction, etc., or decide not to make it, we will promptly notify the user.


Article 8 (Suspension of Use of Personal Information)

If a user requests the suspension or deletion (“Suspension of Use, etc.”) of their personal information on the grounds that it is being handled beyond the scope of the stated purpose of use, or that it was obtained by fraudulent means, we will promptly conduct the necessary investigation.
Based on the results, if it is deemed necessary to respond to the request, we will promptly carry out the Suspension of Use, etc.
When we carry out the Suspension of Use, etc., or decide not to do so, we will promptly notify the user.
Notwithstanding the above, if the Suspension of Use, etc. requires a large amount of cost or is otherwise difficult to carry out, we will take alternative measures necessary to protect the user’s rights and interests.


Article 9 (Changes to this Privacy Policy)

The contents of this Policy may be changed without prior notice to users, except as otherwise provided by law or this Policy.
Unless otherwise specified by us, the revised Privacy Policy shall take effect when posted on this website.


Article 10 (Contact Information)

For inquiries regarding this Policy, please contact:

Immari Support Desk
Email: support@immari.jp


Article 11 (SSL Security)

Our website uses SSL (Secure Socket Layer) encryption to safely transmit and receive users’ personal information. This prevents third parties from intercepting or tampering with the personal information entered by users. Please note, however, that SSL may not be available depending on the user’s internet environment.


Article 12 (Cookies)

Our website may use cookies to improve user convenience and analyze access status. A cookie is a small file stored on the user’s browser when using a website. Information collected through cookies does not include data that can personally identify an individual.
Users can refuse to accept cookies by changing their browser settings, but some services may not function properly in such cases.

  1. HOME
  2. Immari(あいまり)プライバシーポリ…
LINEで相談 無料相談